موارد ایمنی استفاده از اسکوتر برقی

اسکوتر شارژی

اسکوتر برقی همانطور که می تواند وسیله ای مهیج و سرگرم کننده باشد می تواند وسیله خطرناکی هم باشد، بنابراین رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از اسکوتر برقی الزامی است.

1 – برای سوار شدن اسکوتر برقی، اسکوتر باید جلوی شما قرار داشته باشد و از جلو بر روی اسکوتر سوار شوید زیرا اگر از پشت روی اسکوتر سوار شوید شما پای خود را با فشار به جلو یا عقب روی اسکوتر برقی قرار می دهید و ممکن است که اسکوتر با سرعت به جلو یا عقب حرکت کند که این باعث میشود که یا اسکوتر زیر پای شما قرار نگیرد و یا اسکوتر با شدت به جلو حرکت کند و شما را به زمین بزند.

 

2 – در هنگامی که شما روی اسکوتر برقی قرار دارید و احساس می کنید پای شما خواب رفته و یا خسته شده و یا اینکه احساس کردید پای خود را کج یا اشتباه روی اسکوتر قرار داده اید باید حتما از اسکوتر پیاده شده و خستگی خود را رفع کنید یا جای پای خود را تنظیم کنید.

در غیر این صورت و در حالتی که شما پای خود را روی اسکوتر برقی و پدال حرکت دهید اسکوتر شروع به لرزش و یا شروع به حرکات عقب و جلوی نا منظم میکند که ممکن تعادل شما را برهم زده و شما را به زمین بزند.

 

3 – برای پیاده شدن از اسکوتر برقی شما باید ابتدا یک پای خود را از عقب به روی زمین گذاشته و سپس پای دیگر خود را از اسکوتر برداشته و پیاده شوید.

اگر شما این کار را از جلو انجام دهید یا برای پیاده شدن از روی اسکوتر برقی بپرید اسکوتر بر اثر فشار رو به جلویی که به پدال وارد کرده اید به جلو حرکت خواهد کرد و قبل از اینکه از اسکوتر پیاده شوید شما را به زمین میزند.

بنابراین در هنگامی که احساس کردید روی اسکوتر تعادل ندارید و ممکن است از روی اسکوتر بیوفتید ابتدا یک پای خود را از عقب روی زمین قرار داده و سپس پای دیگر خود را از روی اسکوتر بردارید.

در این هنگام اسکوتربرقی به حالت غیر فعال در می آید.

4 – اسکوتر برقی بعد از هر بار شارژ شدن حدود 2 ساعت بازدهی و پیمایش دارد اما کمی قبل به اتمام رسیدن شارژ به شما هشداری مبنی بر به اتمام رسیدن شارژ دستگاه را میدهد که در این لحظه شما باید اسکوتر را به شارژر متصل کنید.

 

اما اگر به این هشدار بی توجهی کرده و تا آخرین لحظات اتمام شارژ اسکوتر برقی از آن استفاده کنید ممکن است به یکباره شارژ اسکوتر تمام شده و زیر پای شما خاموش شود که در این حالت اسکوتر از زیر پای شما در رفته و زمین میخورید.

5 – برای شارژ اسکوتر برقی خود فقط کافیست اسکوتر خود را به شارژر متصل کنید اما در اینباره نکاتی وجود دارد که رعایت آن الزامی است. به عنوان مثال

* سوکت شارژ دارای یک خار است که در سر شارژر جای آن خالی میباشد و برای اتصال به شما کمک میکند که نحوه صحیح اتصال شارژر را متوجه شوید، اما نباید برای در آوردن سر شارژر از سوکت آن را بپیچانید زیرا این کار ممکن است به سوکت یا سر شارژر آسیب وارد شود

 

* روی آدابتور شارژر یک چراغ قرار دارد که وقتی شارژر را به برق متصل میکنید چراغ آن به رنگ سبز در می آید و در زمانی که شارژر را به اسکوتر متصل میکنید این چراغ به طور موقت قرمز می شود تا زمانی که اسکوتر شارژ شود که در این هنگام چراغ آداپتور دوباره به رنگ سبز باز میگردد و شما میتوانید متوجه کامل شدن شارژ اسکوتر برقی خود شوید.

 

* در هنگامی که اسکوتر برقی در حال شارژ است اگر شما اسکوتر را روشن کنید چراغ باطری به رنگ نارنجی در خواهد آمد و اسکوتر در حال شارژ حتی در حالت روشن قابل استفاده نیست و سنسور های آن عمل نخواهد کرد.

پس برای جلوگیری از صدمه دیدن به یاد داشته باشید که روی اسکوتر در حال شارژ سوار نشوید.

6 – همانطور که می دانید اسکوتر برقی وسیله ای الکتریکی می باشد و در صورت نفوذ آب به داخل آن ممکن است دچار سوختگی شود بنابراین از اسکوتر خود بر روی محیط های خیس استفاده نکنید و حتی برای تمیز کردن آن نباید آن را بشویید.

7 – سرعت بالای اسکوتر برقی یکی از ویژگی های این وسیله به حساب می آید و میل به راندن اسکوتر با سرعت بالا در بین طرفداران اسکوتر برقی بسیار رایج است اما این کار در ابتدای یادگیری کار بسیار خطرناکیست که ممکن است موجب سرنگونی شما از روی اسکوتر شود زیرا در اوایل یادگیری بدن شما به حرکات تند و تیز اسکوتر برقی عادت نداشته و آماده برای تکان خوردن و سرعت رفتن شدید نیست.

 

پس در ابتدای یادگیری از راندن اسکوتر با سرعت بالا خود داری کنید.

در آخر برای مشاهده ی بیش تر نحوه ی استفاده و آموزش اسکوتر برقی می توانید به سایر مقالات مراجعه نمایید.

همچنین جهت انجام هرگونه تعمیر اسکوتر برقی خود می توانید به اینجا مراجعه کنید.

6 پاسخ
  1. مدیر بخش خدمات
    مدیر بخش خدمات گفته:

    بله پُرزهای فرش در صورتی که وارد دستگاه شوند میتواند به بردها صدمه وارد نماید و بهتر است که حتی الامکان داخل منزل از اسکوتربرقی استفاده نشود.

    پاسخ
    • مدیر بخش خدمات
      مدیر بخش خدمات گفته:

      شارژ اولیه دستگاه، در حدود 3 الی 4 ساعت برای اولین دفعه ی شارژ کافی بوده و دفعات بعدی بهتر است بلافاصله بعد از فول شارژ شدن باتری ها(جهت طولانی تر شدن عمر باتری ها) دستگاه، از شارژر جدا شود. همچنین استفاده از سوکت های محافظ تایمر دار هم برای اینکار مناسب میباشند

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 3 =