آموزش کار با اسکوتر برقی

آموزش اسکوتر برقی

آموزش سوار شدن اسکوتر برقی

 

همیشه از ابتدای ورود این وسیله هیجان انگیز یعنی اسکوتر های هوشمند الکتریکی، یکی از نگرانی های مشتریان، یادگیری آموزش های اولیه استفاده از نحوه سوار شدن انواع اسکوتر برقی هوشمند بوده که در ادامه به نحوه سوار شدن بر روی این اسکوتر ها و راه های ایمنی حفظ تعادل روی این اسکوتر های تعادلی میپردازیم.

۱- سوار شدن اولیه اسکوتر

برای سوار شدن بر روی اسکوتر های هوشمند کافیست مانند بالا رفتن از پله، روی این دستگاه ایستاد اما به همین سادگی ها هم نیست. از آنجایی که اسکوترهای برقی توسط سنسورهایی که در هر طرف از اسکوتر ها تعبیه شده زاویه را نسبت به سطح افق سنجیده و فرمان حرکت را به موتور ارسال میکنند، از این رو اگر ابتدا پای اول خود را با زاویه اشتباه یا در جای اشتباه ( بیش از حد جلو یا عقبتر از پدالها) قرار دهید ممکن است اسکوتر حرکت نموده و اجازه ندهد فرد پای دیگر خود را روی اسکوتر قرار دهد.

معمولا این ایراد در روز اول بر این وسیله هوشمند برای افراد بالای 50 کیلوگرم وارد است اما برای افراد با وزن پایینتر از 50-60 کیلوگرم، عملا به دلیل کوتاه تر بودن قد و پایین بودن وزن تعادل به قدری است که عملا نیازی به یادگیری اولیه هم نبوده و در همان شروع میتوان با اسکوترهای اسمارت (تعادل هوشمند) به راحتی حرکت نمود.

اما برای افراد بزرگسال تا وزن حداکثر 120 – 130 کیلویی، برای اینکه در دقایق ابتدایی یادگیری حرکت با این اسکوترهای تعادلی، راه حل مناسب این است که ابتدا روی یک سطح نسبتا بلند (مانند دسته مبلهای بلند و مستحکم)، نشسته و پاهای خود را در حالی که اسکوتر در حالت آماده به کار است قرار دهیم و تا میزانی که دقت تیز بودن حرکت هر طرف از اسکوتر کاملا شناخته نشده (تا 1 الی 5 دقیقه) این کار را ادامه دهیم. این کار باعث میشود تا دقت سنسورهای حرکتی اسکوتر به طور کامل در ذهن سوار بر اسکوتر شناخته شود تا در زمانی که فرد روی آن ایستاده، بتواند هرگونه حرکت و جابه جایی احتمالی را تخمین بزند. به همین ترتیب این عمل کمک میکند تا در کوتاهترین زمان به آرامش بسیار بیشتری سوار بر این اسکوتر شویم.

۲- چگونگی حرکت با اسکوتر و حرکت با سرعت های متفاوت

پس از سوار شدن و حفظ آرامش بر روی اسکوتر برقی، باید کاملا راحت و آزادانه روی اسکوتر برقی خود بایستیم و پاهارا تا مچ پا کاملا رهای رها کنیم درست مانند زمانی که روی زمین ایستاده ایم. همچنین نکته مهم برای شروع حرکت با این اسکوتر برقی این است که وقتی روی آن ایستاده ایم بدنمان را کاملا شل شل کنیم و خاطرمان باشد که روی آن خم (اصطلاحا دولا) نشویم و خاطرمان باشد طی هر شرایط اگر در سرعت های کم یا زیاد هر زمان احساس نا امنی کردیم سریعا یک پایمان را از روی اسکوتر جدا و از عقب، روی زمین قرار دهیم.
با یادگیری و استفاده نکات یادآوری شده در بالا بدون هیچ نگرانی میتوانیم در هر نوع سطوحی اعم از شیبدار و غیر شیبدار و با دست انداز های دشوار و آفرود با اسکوتر خود حرکت کنیم و طی هیچ شرایط هیچگونه خطری فرد سوار بر اسکوتر را تهدید نمیکند
در نهایت قسمت لذت بخش و جالب حرکت با اسکوتر های برقی اینطور است که تنها باید به محل مورد نظر خود فکر کرده و سپس شاهد خواهیم بود که چطور ناخود آگاه (غیر ارادی) تنها به وسیله فکر کردن میتوانیم به نقاط مختلف با اسکوتر برقی خود حرکت نماییم

۳-حرکت در سطوح شیبدار با اسکوتر برقی

حرکت نمودن در شیبهای تند ( تا 30 درجه) برای این اسکوتر های برقی کوچک بسیار عجیب به نظر میرسد
اما باید در نظر داشت 70 درصد موتور های برقی موجود در شهرهایی مانند استکهلم، آمستردام (هلند) و شهر شنزن، با توان در حدود 350 وات قدرت در نظر گرفته شده ؛ این در حالیست که کوچکترین نوع اسکوتر های هوشمند (اسمارت بالانس) از 2 موتور 350 وات مجموعا 700 وات تشکیل شده است که می شود حدود 0.6 اسب بخار، که خود قدرت قابل توجهی است.

 

3 پاسخ

تعقیب

  1. […] بالا خود داری کنید. در آخر برای مشاهده نحوه استفاده و آموزش اسکوتر برقی میتوانید به سایر مقالات مراجعه […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 1 =