تفاوت اسکوتربرقی باکیفیت با اسکوتر برقی های ارزان قیمت بازار

شاید این روزها و با افزایش اسکوترها در بازار، از هر زمانی بیش تر نیاز باشد تا برای تشخیص یک اسکوتر اصل ( اوریجینال) از یک اسکوتر بی کیفیت و ارزان قیمت، از یک راهنمای کلی بهره مند بود تا در هنگام خرید بهینه ترین و با کیفیت ترین انتخاب صورت گیرد و ضرر های مالی، جانی و زمانی کاربران و خریداران اسکوترهای برقی را تهدید نکند.

برای انجام یک مقایسه بین اسکوترهای با کیفیت و اسکوترهای بی کیفیت موجود در بازار، این موضوع را در قالب چند بند بررسی می کنیم:

  • اسکوترهای بی کیفیت و ارزان قیمت عموما 2 برد هستند ( نه همه ی آن ها ) و برای این که وزن کاربر بین 2 پا تقسیم شود، در آن ها 2 باتری 10 سلولی در دو طرف کار شده که به علت قیمت بالای برد محافظ ، این اسکوترها فاقد برد محافظ می باشند. این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که برد محافظ سبب می شود زمانی که باتری زیر شارژ است و Overcharge شده، خود دستگاه برق رسانی به باتری را قطع می کند و پس از کم شدن شارژ، دوباره شارژ رسانی صورت می گیرد، در حالی که اگر برد محافظ در دستگاه وجود نداشته باشد، باتری لیتیومی دائما در حال شارژگیری باقی می ماند که این موضوع می تواند سبب آتش سوزی و ترکیدن و خطراتی از این جهت شود. در نقطه ی مقابل، اسکوترهای با کیفیت همگی در دسته بندی وسایل 3 برده قرار می گیرند (یعنی این طور نیست که همه ی اسکوترهای 3 برده با کیفیت باشند) و دارای برد محافظ می باشند. پس یکی از دلایل قیمت پایین اسکوترهای بی کیفیت، همین عدم بهره مندی از برد محافظ باتری در سیستم آن ها است.

 

  • تفاوت دوم بین یک اسکوتر با کیفیت و بی کیفیت، به کیفیت جنس قطعات مثل آلیاژ شاسی بر می گردد. اسکوترهای با کیفیت از جنس آلومینیوم با کیفیت هستند، مادامی که اسکوترهای با قیمت پایین از آلومینیوم ضعیف تر و شکننده تری ساخته می شوند که در برابر ضربه و فشار وارده از کاربر خیلی زود می شکند و مقاومت بسیار پایینی دارد؛ در واقع اسکوترهای بی کیفیت و ارزان قیمت، با یک فشار کاذب یا کمی افزایش وزن کاربر عیار واقعی خود را نشان می دهند. در حالی که اسکوترهای با کیفیت، با قدرت تحمل تا 120 کیلوگرم دارای مقاومت بسیار بالا و کیفیت بسیار مناسب هستند.

 

  • به عنوان تفاوت سوم بین اسکوترهای با کیفیت و اسکوترهای زمان، باید دانست که کیفیت ساخت بسیاری از قطعات مثل بلوتوث(Bluetooth) در اسکوترهای ارزان قیمت بسیار نازل می باشد، به گونه ای که نه تنها دارای کیفیت پخش صدای بسیار معمولی ای است ( فقط گذاشته شده تا صدایی از آن خارج شود) که عملکرد پر از ایراد کیت بلوتوث باعث آسیب رسانی به برد اصلی اسکوتر برقی می شود که این موضوع بعد از مدتی استفاده سبب خرابی دستگاه می شود.

 

مجموعه ای از این عوامل دست به دست هم می دهند تا تعداد بسیار زیادی اسکوتر در بازار یافت شود که قیمتی به مراتب پایین تر دارند و قاعدتا در نگاه اول مشتری را بیش تر به سمت خرید سوق می دهند، اما با داشتن اطلاعاتی از قبیل موارد ذکر شده، این اطمینان خاطر را می توان داشت که یک خرید مطمئن صورت گرفته است. این که چرا باید یک اسکوتر با کیفیت خرید، به غیر از مواردی چون جلوگیری از به وجود آمدن ضرر مالی یا ایجاد یک حس بد در کسی که این اسکوتر را کادو می دهد یا کادو می گیرد و نیز اتلاف وقت و مسائلی این چنینی، به این دلیل است که یک اسکوتر بی کیفیت و ارزان قیمت ممکن است آسیب های جدی تر و خطرناک تری هم چون خاموش شدن در هنگام استفاده و افتادن از روی دستگاه و نیز آتش سوزی و …  را ایجاد کنند و در واقع سلامت کاربر را به مخاطره بیاندازد.

سوال: با توجه به این که بسیاری از موارد ذکر شده، در داخل سیستم اسکوتر برقی هستند، در زمان خرید امکان این تشخیص اسکوتر خوب و خوش ساخت با اسکوتر بی کیفیت ممکن نیست. پس چه می توان کرد؟

مسلما عامل تشخیص و تمییز منطقی در این بین، بحث گارانتی اسکوتر برقی است. اسکوترهای بی کیفیت و ارزان عمدتا یا فاقد گارانتی هستند و یا در صورت گارانتی بودن، مدت گارانتی آن ها کم بوده یا بسیاری از موارد و قطعات اسکوتر برقی را شامل نمی شود. شرکت ولتیران، یکی از شرکت های عرضه ی اسکوترهای برقی با کیفیت است که با گارانتی بلند مدت و همه جانبه ی خود (و در واقع بیمه ی جامع و کامل محصولاتش)، می تواند ضمانت یک استفاده ی طولانی توام با سلامت دستگاه را برای کاربران فراهم کند. دلیل این گارانتی همه جانبه این است که در صورت عرضه ی اسکوتر برقی های بی کیفیت ، در واقع مسئولیت بالا و هزینه های بالای تعمیرات سبب اتلاف وقت و هزینه ی خود شرکت می شود.

برای ما با اهمیت تر از خرید از شرکت اسمارت بالانس یا یک تبلیغ صرف، این است که اسکوتری بخرید با کیفیت، که نگران از دست رفتن سرمایه یا احیانا سلامتی خود یا عزیزانتان نباشید. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، مطمئنا ما توانسته ایم رسالت خود را جهت آگاه سازی شما نسبت به اسکوتر برقی های با کیفیت به عنوان مجریان طرح حمل و نقل سبز شهری به خوبی انجام داده باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 49 = 51